Opplysning-film tok av på nett

Opplysning-film tok av på nett

Filmen fra nattevandringen har fått helt eksepsjonelle seertall over helgen. Bare på Norads facebookside har 1,4 millioner sett filmen, og 6.500 har delt den derfra. I tillegg er den lagt ut på youtube og andre sosiale medier.
Lokal
Publisert : 28.09.2016 09:00
Sist oppdatert : 01.10.2016 11:53

- For første gang har et av Norges mest kjente fjell blitt lyst opp – og det viktige budskapet om FNs bærekraftsmål har nådd en større rekkevidde enn noen gang før, sier Susanne Egset hos Gambit som har hjulpet Norad med reklamefilmprosjektet til Radio Rjukan.

Lørdag 17. september møtte 5000 turgåere opp til Opplysningsløypa – verdens vakreste nattevandring opp Gaustatoppen i Telemark. Filmen viser hvordan det så ut da 5000 mennesker gikk den 4,5 kilometer lange løypa, og lyste opp nattemørket sammen mot toppen, en symbolsk handling på det krafttaket verden sammen må ta for å nå de viktige målene

Her er link til facebookinnlegget som tok av:
https://www.facebook.com/Norad/videos/10155421358163521/
 
Filmen har blitt sett 1,5 millioner ganger, og likt av over 17 000 og delt av over 6500 mennesker i løpet av helgen. Bak arrangementet om Opplysningsløypa, med sine 17 lysinnstallasjoner underveis og en lysvarde på toppen, ligger ønsket om å belyse FNs 17 bærekraftsmål – den globale arbeidsplanen for å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2020.
 
FNs bærekraftsmål har i alle fall aldri vært så opplyste før.

Den har fått mange navn, og er blitt et kjært barn. Lysmarsjen, Nattevandring, Opplysningsstien...
Norad og Tinns magiske lysmarsj som gikk lørdag 17. september spres over hele internett.



Det er denne posten som du kan like og dele fra Norads facebookside.
https://www.facebook.com/Norad/videos/10155421358163521/?hc_ref=NEWSFEED








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS