God start for Europris Rjukan

God start for Europris Rjukan

Tre og en halv måned etter oppstarten ligger Europris Rjukan langt foran skjema, og nå er det sommer som står for døra. Men i påsken er det også påskefokus. - Vi skal være best på smågodt, blant annet, sier Roger Fjellstad.
Forbruker/Helse
Publisert : 17.04.2019 11:40
Sist oppdatert : 17.04.2019 13:07

Europris Rjukan har vært en suksess. Tre og en halv måned etter starten, kan daglig leder Roger Fjellstad fornøyd konstatere at det har gått veldig bra.
- Jeg synes det har vært en veldig god start, og det virker som om mange har savna Europris på Rjukan. Vi opplever veldig fornøyde kunder og en god tilstrømming fra folk vestifra nabokommunene også, og tallene viser at vi ligger godt over det vi la innfra start. Så vi er veldig fornøyde, sier Fjellstad.

Det har imidlertid vært utfordringer.
- Ja, det var en stri jul, og en bratt læreprosess, og det var endel varer vi ikke rakk å få i butikken på grunn av lang bestillingfstid. Vi har store temaavdelinger som skal bygges om, og nå lager jula om til sommeravdeling. Det vil nok oppleves som litt tomt og rotete inntil alt er på plass. Men det er en læreprosess, sier Fjellstad.
- Ja, det er ikke alt dere har i tilbudsblekkene som dere har inne?
- Ja, det henger sammen med det. Jeg må innrømme vi ikke har klart å ha alt inne, og vi veit ikke hvor mye vi skal bestille. Det er en innkjøring for oss. Kampanjevarer settes opp lang tid i forveien, så vi har måttet jobbe oss opp i kunnskap, sier Fjellstad, som tror det skal gå seg til.

- Hele jula var en enom suksess for hele Europris, og nå satser kjeden på å ta sommeren også. Vi satser på å være en butikk for alle, og være spesielt gode på sesongvarer, og vi har noen områder vi skal være best på her på Rjukan. F.eks. smågodt, sier Fjellstad, og peker over bugnende godehyller.
- Vi skal ha hele 136 sorter smågodt her, og skal være bvest på pris også, og blir med det klart best på Rjukan, gliser Fjellstad. Det betyr at det kommer til å gå unna med påskegodtene.  

Dere er første butikk med slangeprinsippet, der kunden må igjennom hele butikken for å nå kassa. Men det backfirer vel litt. dere får lange runder med varepallene også?
- Hehe, ja, det kan du si, men vi angrer ikke på det. Jeg liker å ha en aktiv jobb, så det må vi tåle. Jeg synes det er et bra konsept for å vise alt vi har å by på, sier Fjellstad.

- Det er fortsatt ikke alt har dere att i butikken.
- Vi er fortsatt i en innkjøringsfase, kampanjebestillinger settes som sagt opp lang tid i forveien, og det er en balansegang å bedømme hvordan alt vil gå, men folk får gi tilbakemelding, og vite at vi skal vi bli bedre på det meste. Vi ligger litt langt fra andre butikker, og må jobbe oss opp på kunnskap og erfaring, men jeg har en kjemepfin stab med meg, så vi skal være en komplett butikk for alle, og ha alt det vi kan ha inne, sier Fjellstad.








Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS